Mercury lanseeraa V10 400R-perämoottorin

Mercury Racing tarjoaa lisää perämoottorin suorituskykyvoimaa tuodessaan markkinoille upouuden Mercury Racing V10 400R -mallin. V10 400R, joka suunniteltiin alunperin tarjoamaan tehoa suorituskykyisille veneille reilusti yli 75 mph:n nopeudella, tarjoaa lisätehoa ja suuremman kierroslukualueen kuin mikään muu saman kategorian vene.

”Mercury Racing -tiimi on luonut paikkansa lunastavan seuraajan legendaariselle L6 400R -perämoottorille”, kertoi Stuart Halley, Mercury Racingin toimitusjohtaja. “V10 400R tarjoaa enemmän matalan kierrosluvun vääntöä, terävämpää hevosvoimaa ja parempaa polttoainetaloudellisuutta L6-malliin verrattuna. Uusi V10 400R tuo mukanaan vakuuttavaa suorituskykyä ja ajettavuutta, joita vain Mercury Racing kykenee tarjoamaan.”

Mercury Racing 400R:ssa on uusi vapaasti hengittävä V10 5,7-litrainen moottori, joka perustuu V8 4,6-litraisen Mercury Racing 300R -mallin taattuun suunnitteluun. 64-asteinen moottori korvaa 5,7 litraisen säilyttäen samalla kompaktin leveyden, jota tarvitaan 26 tuuman keskeltä keskelle -asennukseen monen moottorin perälautoihin, mikä takaa saumattoman asennuksen uusiin veneihin ja moottorin vaihtokohteisiin. Mercury Racing V10 400R on saatavilla neljänä pituutena – 20”, 25”, 30” ja 35” – mikä tekee siitä sopivan mihin tahansa yhden tai usean moottorin tehokkaaseen käyttöön.

Syvään hengittävä QC4

Mercury Racing Quad Cam Four Valve (QC4) -muotoilussa on kaksi nokka-akselia ja neljän venttiilin alumiiniset sylinterin kannet. Patentoitu 92 mm:n kaasuläppärunko ja hienosäädetty imusarja työskentelevät QC4-pään kanssa ilmavirtauksen ja tehon maksimoimiseksi. Eksklusiivinen vaativan käytön kaasuläppärungon servomoottori on suunniteltu tarjoamaan välitön kaasuvaste, kun taas Mercury Racing -polttoaineanturi tarjoaa tarkkaa polttoaineen annostelua kiihdytettäessä, mikä tehostaa kaasun vastetta entisestään. Täyskaasuasennon 6000-6600:n kierroslukualue tehostaa huippuhevosvoimaa ja tarjoaa laajan ikkunan minkä tahansa tehokkaan runkotyypin tukemiseen. Syvään hengittävä moottori hyödyntää Transient Spark -teknologiaa säätääkseen digitaalisesti sytytyksen ajoittamista matalan kierrosluvun väännön ja lähtökiihdytyksen väännön optimoimiseksi huippuluokan hevosvoimaa vaarantamatta. Edistynyt laihaseostekniikka hyödyntää elektronisia antureita säätääkseen polttoaineseoksen täsmällisen tehokkaaksi kaikissa nopeuksissa. Kaikki tämä huikea voima ja tehokkuus on valmiiksi käytettävissä 95 RON -vakiopolttoaineella.

Racing AMS

Eksklusiivinen Mercury Racingin Advanced MidSection (AMS) -ripustus tukee V10 400R:ää tarkasti asennetuilla vaativaan käyttöön sopivilla ohjainlevyillä ja jäykistetyillä moottorin kiinnikkeillä moottorin vakauttamiseksi ja käsittelyn parantamiseksi erittäin korkeilla nopeuksilla. Racing AMS:n valinnainen integroitu yhdystangon kiinnike mahdollistaa vahvan ja äärimmäisen kevyen kiinnityksen järkkymättömän tehokkaaseen ohjaukseen korkeiden nopeuksien käyttökohteissa. Racing AMS eristää myös moottorin perälaudasta, jotta käynti olisi tasaista ja hiljaista kaikilla nopeuksilla.

Vaihteistomallit

Mercury Racing V10 400R -mallissa on tarjolla kaksi eri vaihteistoa: Kilpailuissa tehokkaaksi todetun Sport Master -vaihteiston muotoilu rikkoo pinnan, ja se on tarkoitettu veneille, jotka saavuttavat yli 75 solmun nopeuden, ja siinä on matala pohja ja nouseva etureuna nopeuden ja tehokkuuden maksimoimiseksi. Mercury Racing 5.44 HD -vaihteistomalli on ihanteellinen raskaille veneille ja monen moottorin tehokkaille veneille, jotka edellyttävät uppoavampaa vaihteistoa ja hyötyvät suuremmasta perän nostosta. Molemmissa vaihteistomalleissa on 1.60:1:n välityssuhde. Valikoima suorituskyvyltään taattuja Mercury Racing -potkureita on saatavilla mille tahansa vaihteistolle, jotta asiakkaat voivat hyödyntää erityisten vene-moottori-yhdistelmien tarjoaman täyden potentiaalin. Mercury Racingin mukautettujen potkureiden tuotevalikoimaan lisätään uudet 15 tuuman halkaisijan nelilapaiset Ventera™-potkurit, jotka on suunniteltu laajentamaan V10 400R -perämoottorin suorituskykyä.

Teknologiaratkaisut

Mercury Racing hyödyntää teknologiaratkaisuja tehostaakseen veneilykokemusta. V10 400R -perämoottorissa on tarkka Digital Throttle and Shift (DTS), ja se voidaan asentaa Mercury Racing Digital Zero Effort -ohjaimiin. Mukautuva nopeudenhallinta ylläpitää moottorin kierroslukua kuormituksen muuttuessa meriolosuhteiden tai kääntöliikkeiden vuoksi ylläpitääkseen veneen tehokkuutta vähäisemmällä ohjauksella. Tehokas 150 ampeerin laturi – yli kaksinkertainen L6 400R -järjestelmän latausteho – auttaa ylläpitämään akun latausta veneissä, joihin on asennettu tehoa nielevää elektroniikkaa ja audiota. Saatavilla oleva sähköhydraulinen ohjaustehostin tehostaa veneen ohjausta ja käyttäjän mukavuutta kaikissa nopeuksissa. Uudesta sähköisestä ohjausjärjestelmävaihtoehdosta tulee vakiovaruste kaikkiin JPO:lla (Joystick Piloting for Outboards, Joystick Piloting -ohjausjärjestelmä perämoottoreille) varustettuihin veneisiin. Ohjaussylinteriin sisältyvä sähköinen ohjaus tarjoaa tehostettua reagointia ja tarkkuutta matalan nopeuden JPO-liikkeissä. 400R-malli tukee kaikkia Mercury SmartCraft -teknologioita, mukaan lukien Engine Guardian -monitorijärjestelmä ja VesselView-monitoiminäytöt. Alansa ainutlaatuinen yläkopan huoltoluukku helpottaa rutiinihuoltoa tarjoten helpon pääsyn öljyn mittatikkuun ja täyttöön koppaa irrottamatta.

Värivaihtoehdot

Mercury Racing V10 400R -mallissa on tarjolla kaksi värivaihtoehtoa: Phantom-musta tai Cold Fusion -valkoinen viimeisteltynä Mercury Racing -grafiikalla ja Devil Eye -punaisilla reunuksilla.

Mercury Racing V10 400R:lle myönnetään kolmen vuoden rajoitettu tehdastakuu . Lue lisää Mercury Racing Wide Open -elämäntavasta ja kaikista Mercury Racingin huipputehokkaista tuotteista osoitteessa MercuryRacing.com